10 грудень 2019
Пошук
Розширений пошук

Реєстрація

Логін
Пароль
Увійти
Реєстрація
Інститути влади

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


.
Важлива інформація
 На головну / Територіальні органи міністерств та інших центральних органів влади / Тлумацьке відділення Тисменицької оДПІ головного управління Міністерства доходів України / Важлива інформація

 

 

ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ

 

Надання сервісів платникам і забезпечення податкових надходжень до бюджету – це наша щоденна робота, - Сергій Верланов

Днями Голова ДПС Сергій Верланов взяв участь у зустрічі учасників Стратегічного діалогу ЄС-Україна щодо реформи системи управління державними фінансами, яка пройшла під головуванням Оксани Маркарової, Міністра фінансів України та Штефана Шльойнінга, керівника програм співробітництва ЄС в Україні Представництва ЄС в Україні.

Очільник ДПС ознайомив присутніх з ходом реформи податкової служби та окреслив завдання на найближчу перспективу.

За словами Сергія Верланова, Державна податкова служба взяла курс на підвищення добровільності сплати податків. Аби досягти цієї мети оновлена податкова служба підвищує рівень аналітичної роботи, удосконалює систему відбору платників до перевірок, концентруючи увагу на ризикових операціях. Такий підхід дає можливість  скоротити кількість перевірок та збільшити відсоток сплати податкових зобов’язань за їх результатами.

Також ДПС працює над тим, аби збільшити відсоток судових рішень на користь податкових органів завдяки посиленню доказової бази.
Одним із пріоритетів реформування Сергій Верланов назвав створення зручних сервісів для платників.  

«Ми маємо збільшити кількість і підвищити якість сервісів. І ці завдання можемо вирішити завдяки діджиталізації.  Зараз податкова служба працює над вдосконаленням Електронного кабінету платника платків та створенням програмного РРО. Це частини нашого великого проєкту «Податкова в смартфоні». Надання сервісів платникам і забезпечення податкових надходжень до бюджету – це наша щоденна робота», - зазначив Сергій Верланов.

Він також повідомив, що ДПС перебуває на етапі кадрового перезавантаження, готується до поступового переходу до моделі єдиної юридичної особи, що в тому числі передбачає оптимізацію організаційної структури та функціонального розподілу.

Мартін Клауке, керівник секції «Належне урядування та розвиток демократії» Представництва ЄС в Україні, відзначив прогрес у впровадженні реформ у сфері оподаткування.

«Це є важливим сигналом для бізнесу та сприяє залученню інвестицій в Україну», - зауважив він.

Також європейські партнери запевнили у готовності всебічної підтримки ДПС у впровадженні реформ.

Суб’єкт господарювання змінив реєстраційні дані. Чи потрібно отримати нову ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами?

Як інформують в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області, статтею 15 Закону України № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» визначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій ліцензії, зокрема найменування юридичної особи або прізвища фізичної особи, місцезнаходження або місця проживання, адреси місця торгівлі в зв’язку з перейменуванням населеного пункту, вулиці тощо (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), суб’єкту господарювання необхідно подати до податкового органу заяву довільної форми про переоформлення ліцензії та документи, що підтверджують зміну відомостей.

Податковий орган на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.

 

Відчуження заставного майна

Державна податкова служба застерігає платників податків щодо порушення норм чинного податкового законодавства в частині реалізації майна, яке перебуває в податковій заставі. Адже реалізація такого майна може відбуватися лише після отримання згоди контролюючого органу.

У випадку порушення даної законодавчої вимоги на платника очікує покарання у вигляді накладення штрафу в розмірі вартості відчуженого майна.

 

Можливості Електронного кабінету

Державна податкова служба звертає увагу фізичних осіб, які  не зареєстровані суб’єктами підприємницької діяльності, про можливе виникнення у них необхідності сплати податків та зборів ( наприклад плати за землю чи податку на нерухомість).

Саме тому радимо всім провести відповідну звірку щоби у новий, 2020 рік, входити без будь-яких боргових зобов’язань. Таку звірку можна провести через сайт ДПС вибравши  меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету. Адже кожен громадянин має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення. Нагадуємо, що доступ до цієї частини Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису.

 

 

Коли платник не згоден із рішенням податківців

Трапляються ситуації, коли платники не погоджуються із сумами податків, що належать до сплати згідно з рішеннями податкового органу. У такому випадку фахівці ДПС нагадують платникам, що у них є право скористатися нормами п. 56.2 ст. 56 Податкового Кодексу України. А саме, вони мають право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд такого рішення.

Відповідна заява про перегляд рішення подається про контролюючого органу в письмовій формі та має включати наступну інформацію: прізвище, ім’я, по батькові, а для юридичних осіб – назву; податкову адресу платника податків; найменування контролюючого органу; реквізити оскаржуваного рішення; підстави, за якими оскаржується рішення та  обґрунтування незгоди платника податків (відповідно до законодавчих норм); вимоги платника податків, який подає скаргу; інформацію щодо повідомлення контролюючого органу, рішення якого оскаржується, про подання скарги до контролюючого органу вищого рівня; відомості про оскарження рішення контролюючого органу до суду; адресу, на яку слід надіслати прийняте рішення та перелік документів (у випадку їх наявності).

Зауважимо, що всі рішення контролюючого органу платник податків може оскаржити в одній скарзі. Не забувайте і про терміни для подання скарги – це 10 днів з моменту отримання рішення, що оскаржується.

 

Використовуєте РРО: чи поширюється обмеження граничної суми готівкового розрахунку?

Готівкові розрахунки/розрахунки готівкою – платежі готівкою суб’єктів господарювання і фізичних осіб за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги), а також за операціями, які безпосередньо не пов’язані з реалізацією продукції (товарів, робіт, послуг) та іншого майна.

Норми встановлені п.п. 5 п. 3 розділу І Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правлінням Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148    (далі – Положення № 148).

Згідно з п. 6 розділу ІІ Положення № 148 суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами:

1) між собою – у розмірі до 10 000 (десяти тисяч) грн включно;

2) з фізичними особами – у розмірі до 50 000 (п’ятдесяти тисяч) грн включно.

Суб’єкти господарювання у разі зняття готівкових коштів із поточних рахунків з метою здійснення готівкових розрахунків із фізичними особами зобов’язані надавати на запит банку (філії, відділення) підтвердні документи, на підставі яких здійснюються такі готівкові розрахунки, необхідні банку (філії, відділенню) для вивчення клієнта з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Обмеження, установлене у п. 6 розділу II Положення № 148, стосується також розрахунків під час оплати за товари, придбані на виробничі (господарські) потреби за рахунок готівки, одержаної за допомогою електронного платіжного засобу.

Отже, обмеження щодо граничної суми розрахунків, встановлене у розмірі 10 000 (50 000) грн поширюється на розрахунки між суб’єктами господарювання та між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги), які здійснюються платниками податків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (розрахункових книжок).

 

За продаж пива та алкоголю неповнолітнім передбачена відповідальність

06.08.2019

В Головному управлінні ДФС в Івано-Франківській області нагадують, що відповідно до положень ст. 15 прим. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями, забороняється продаж пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів:

-  особами, які не досягли 18 років;

-  особам, які не досягли 18 років;

-  у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв;

- у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій;

-  у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);

-  з торгових автоматів;

-  на полицях самообслуговування (крім тютюнових виробів у блоках та алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, пива);

-  поштучно (для тютюнових виробів, крім сигар);

-  у споживчих упаковках, що містять менш як 20 сигарет;

-  з рук;

-  у невизначених для цього місцях торгівлі.

Забороняється продаж товарів дитячого асортименту, що імітують тютюнові вироби.

Продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов’язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18 - річного віку.

У разі відмови покупця надати такий документ продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів такій особі забороняється.

Сільські, селищні та міські ради в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби.

Згідно ст. 17 Закону № 481 до суб’єктів господарювання за порушення правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 6800 гривень та передбачено анулювання ліцензії.

Крім того, за вчинені порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування передбачено адміністративний штраф у розмірі від ста до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 6800 грн).

Довідково: На Івано-Франківщині впродовж семи місяців цього року за продаж підакцизних товарів особам, які не досягли 18 років, працівники органів ДФС за матеріалами інших правоохоронних органів застосували 95,2 тис.грн. штрафів. Крім того, за продаж неповнолітнім суб’єктам господарювання анульовано 14 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

 

 

Cервіс «Пульс» ДФС України приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання цілодобово

 

 

Cервіс «Пульс» ДФС України приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів (далі – Інформація).

Заявники можуть надати Інформацію за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», та на електронну пошту idd@sfs.gov.ua.

Інформація приймається цілодобово.

При наданні Інформації бажано назвати своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування підприємства, установи, організації, суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДФС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Про результати розгляду Інформації клієнти повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДФС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів чи систем; відомості що надходить до інформаційно-довідкового департаменту ДФС електронною поштою щодо мінімізації сплати податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

ПОДАТКОВЕ ЗАКОНОДАВСТВО

Наслідки відмови платника єдиного податку четвертої групи від спрощеної системи оподаткування

06.08.2019 

 

Платники єдиного податку четвертої групи (фізичні особи – підприємці), які у податковому (звітному) періоді не забезпечили дотримання сукупності умов (критеріїв), передбачених п.п. «б» п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зобов’язані сплатити у поточному році податок у розмірі, що розраховується виходячи з 25 відсотків річної суми податку за кожний квартал, протягом якого платник перебував на четвертій групі платників єдиного податку, та з наступного податкового (звітного) кварталу перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування.

Заява про такий перехід подається таким платником єдиного податку не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому не забезпечено дотримання сукупності умов (критеріїв), передбачених п.п. «б» п.п. 4 п. 291.4 ст. 291 ПКУ.

Норми встановлені п.п. 298.8.6 п. 298.8 ст. 298 ПКУ,

Крім того, платники єдиного податку четвертої групи можуть самостійно перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано відповідну заяву, за умови сплати податку за поточний рік у розмірі, що розраховується виходячи з 25 відсотків річної суми податку за кожний квартал, протягом якого платник перебував на четвертій групі платників єдиного податку (п.п. 298.8.7 п. 298.8 ст. 298 ПКУ).

Згідно з п.п. 298.8.8 п. 298.8 ст. 298 ПКУ сільськогосподарський товаровиробник повторно може бути включений до четвертої групи платників єдиного податку не раніше ніж через два календарні роки після його переходу на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або анулювання його попередньої реєстрації платником єдиного податку четвертої групи.

Як заповнюється податкова декларація "єдинника" у разі зміни групи?

 

Платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду (тобто протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) року), в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески, визначені п. 295.1 ст. 295 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Така податкова декларація подається, якщо платник єдиного податку не допустив перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, та/або самостійно не перейшов на сплату єдиного податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої або третьої групи.

Платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду (тобто протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) кварталу).

Згідно з п.п. 296.5.1 п. 296.5 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, у разі перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, або самостійного прийняття рішення про перехід на сплату податку за ставками, встановленими для платників єдиного податку другої або третьої (фізичні особи - підприємці) груп, або відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ. При цьому у податковій декларації окремо відображаються обсяг доходу, оподаткований за ставками, визначеними для платників єдиного податку першої та другої груп, обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15 відсотків, обсяг доходу, оподаткований за новою ставкою єдиного податку, обраною згідно з умовами, визначеними главою 1 розд. XIV «Спеціальні податкові режими» ПКУ, авансові внески, встановлені ПКУ.

Платники єдиного податку другої групи у податковій декларації окремо відображають:

1) щомісячні авансові внески, визначені ПКУ;

2) обсяг доходу, оподаткований за кожною з обраних ними ставок єдиного податку;

3) обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15 відсотків (у разі перевищення обсягу доходу).

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці) у податковій декларації окремо відображають:

1) обсяг доходу, оподаткований за кожною з обраних ними ставок єдиного податку;

2) обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15 відсотків (у разі перевищення обсягу доходу).

Форма податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 із змінами і доповненнями (далі – податкова декларації).

Отже, фізична особа – підприємець – платник єдиного податку, яка протягом року самостійно прийняла рішення про зміну групи платника єдиного податку (незалежно від обраної нової групи платника єдиного податку), подає до контролюючого органу податкову декларацію наростаючим підсумком у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, в якій заповнює відповідні розділи податкової декларації для відповідної групи платника єдиного податку, на якій перебував такий платник.

В подальшому податкова декларація подається наростаючим підсумком платниками єдиного податку першої та другої груп (за умови не перевищення протягом року обсягу доходу, визначеного для цих груп) у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, а платниками єдиного податку третьої групи у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду, в якій заповнюються відповідні розділи (показники господарської діяльності):

для платника єдиного податку відповідної групи, на якій перебував такий платник – показники за минулий період;

для платника єдиного податку відповідної групи, яку обрав (на якій перебуває) такий платник – показники за податковий (звітний) період.

 

Чи потрібно реєструватися підприємцем при встановленні енергоефективного обладнання

 

 

Господарський кодекс України визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб’єктами господарювання, а також між цими суб’єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання (далі - ГКУ).

Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб’єкти підприємництва – підприємцями (ст. 1 глави 1 розд. I ГКУ).

Підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 глави 4 розд. I ГКУ).

Отже, якщо фізична особа, яка встановлює енергоефективне обладнання, планує використовувати його для власних потреб і не передбачає отримувати прибуток, то вона не повинна реєструватись як фізична особа – підприємець.

 

Чи можуть голова правління, директор, генеральний директор чи головний бухгалтер бути зареєстровані як ФОП

 

 

Пунктом 5 Декрету Кабінету Міністрів України «Про впорядкування діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, створених за участю державних підприємств» передбачено, що керівникам, заступникам керівників державних підприємств, установ і організацій, їх структурних підрозділів, а також посадовим особам державних органів, органів місцевого самоврядування заборонено безпосередньо займатись підприємницькою діяльністю.

Відповідно до п. 4 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затвердженого наказом Мінпраці, Мін’юсту і Мінфіну встановлено, що керівники державних підприємств, установ, організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності).

Згідно зі ст. 45 Господарського Кодексу України (далі – ГКУ) підприємництво в Україні здійснюється в будь-яких організаційних формах, передбачених законом, на вибір підприємця.

Відповідно до ст. 58 ГКУ передбачено, що суб’єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа – підприємець у порядку, визначеному законом.

Згідно із частиною четвертою ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог цього Закону може обирати такі форми організації, як користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи.

Чинним законодавством не передбачено обмежень щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем посадової особи юридичної особи приватного права (голови правління, директора, генерального директора, головного бухгалтера).

 

 

              Понад 7 млн гривень єдиного податку надійшло до місцевих бюджетів Тлумаччини

 

Протягом січня-червня 2019 року платниками Тлумаччини сплачено 7,1 млн  гривень єдиного податку.  Зокрема, фізичними особами - підприємцями сплачено – 4,6 млн грн, що на 331,7 тис грн більше показника 2018 року. Від юридичних осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, направлено до бюджету 1,1 млн грн, від сільськогосподарських товаровиробників – платників єдиного податку 4 групи надійшло 1,3 млн грн, що на 426,9 тис грн більше минулорічного показника.     

Нагадаємо, платники першої та другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа поточного місяця. Такі платники можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Платники єдиного податку третьої групи сплачують його протягом 10 календарних днів після граничного строку подання декларації за податковий звітний квартал.

Сільськогосподарські товаровиробники – спрощенці IV групи сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового звітного кварталу.

 

Затверджено Порядок надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки з 1 січня 2020 року

 18.07.2019

В  ДФС України повідомляють, що Кабінет Міністрів України постановою від 22 травня 2019 року № 565 затвердив Порядок надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб - членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Постанова набирає чинності з 1 січня 2020 року.

Порядком визначено механізм надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через запровадження доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Зокрема, право на отримання доплати матимуть члени/голова сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи та яке зареєстроване платником єдиного податку четвертої групи. 

Для отримання доплати голова сімейного фермерського господарства подає не пізніше ніж за п'ять робочих днів до початку місяця до територіального органу ДФС за місцем свого обліку як платника внеску відповідні заяви від себе та усіх членів сімейного фермерського господарства за встановленою формою. 

До заяв голова фермерського господарства додає копію договору (декларації) про утворення сімейного фермерського господарства. 

Право на отримання доплати виникає у членів/голови сімейного фермерського господарства з 1 числа місяця, наступного за місяцем подання заяви

 

ФОП, яка припиняє підприємницьку діяльність, необхідно закрити всі рахунки у фінансових установах 

18.07.2019

Фахівці ДФС звертають увагу фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП), що підставою для зняття ФОП з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності такої ФОП за її рішенням, або за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою, а також відомості відповідної реєстраційної картки.

Норми встановлені п.п. 1 п. 11.18 розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462) із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588)).

Дата зняття з обліку ФОП відповідає даті отримання відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП.

Дані про зняття з обліку ФОП передаються контролюючим органом за основним місцем обліку такого платника податків до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) із зазначенням: дати та номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків знято з обліку.

При цьому, фізична особа – суб’єкт господарювання повинна закрити усі рахунки відкриті у фінансових установах для такої фізичної особи – суб’єкта господарювання (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб).

Якщо після припинення підприємницької діяльності ФОП залишились незакритими його рахунки у фінансових установах (крім рахунків, відкритих для зарахування коштів на вимогу фізичних осіб), контролюючий орган доводить до відома цих установ таку інформацію, повідомляє дату та номер відповідного запису в ЄДР, а також дату зняття з обліку платника податків у контролюючому органі (п.п. 7 п. 11.18 розділу XI Порядку № 1588).

odatkiv-ta-zboriv/vinnitska-oblast/dlya-fizichnih-osib/

 

Затверджено нові форми документів в спеціалізованому клієнтському програмному забезпеченні для формування та подання звітності

 18.07.2019

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області інформує, що вийшло доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.27.11.0 станом на 11.07.2019 (даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 27.12.2018 по 11.07.2019 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.27.*, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними). 

Перелік змін та доповнень:

1. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового» додано нові документи:

J/F0209901 – Заявка на поповнення (коригування) залишку спирту етилового;

J/F1203201 – Акцизна накладна форми «П»;

J/F1203301 – Розрахунок коригування акцизної накладної форми «П»;

J/F1203401 – Акцизна накладна форми «С»;

J/F1203501 – Розрахунок коригування акцизної накладної форми «С».

2. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2019 № 262 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового» додано нові версії документів:

J/F0209703 – Заявка на поповнення (коригування) залишку пального.

 3. На виконання наказу Міністерства фінансів України від 18.06.2019 № 248 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 27 листопада 2018 року № 944» та у відповідності до рекомендацій по заповненню довідок внесено зміни до існуючих документів:

F/J 0210301 – Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (додано колонку «№ рядка основної довідки, який коригується/ додається»);

F/J 0210401 – Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (додано колонку «№ рядка основної довідки, який коригується/ додається»).

Інформацію розмішено на офіційному вебпорталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/ 

 

 Громадяни, які отримували в органах ДФС Довідку-підтвердження статусу податкового резидента України мають задекларувати іноземні доходи

12.07.2019

Громадяни, які працювали за кордоном та отримували в органах ДФС України Довідку-підтвердження статусу податкового резидента України мають задекларувати доходи отримані за межами України та сплатити податок на доходи фізичних осіб і військовий збір. Протягом 2018 року такі довідки отримали 484 громадяни - жителі Івано-Франківщини. Про це повідомили в Головному управлінні ДФС в Івано-Франківській області.

Якщо громадяни отримували зазначені доходи у 2018 році, то вони мали їх задекларувати до 1 травня 2019 року. Задекларовану суму податку на доходи фізичних осіб та військового збору  платники мають сплатити до 1 серпня 2019 року. Громадяни, які ще не задекларували іноземні доходи мають їх задекларувати, тобто подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до органів ДФС за своїм місцем реєстрації. Якщо ж громадяни отримували доходи за межами України у поточному році, то отриманий дохід підлягає декларуванню у наступному, 2020 році. Зазначені доходи оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та  військовим збором за ставкою 1,5 відсотка.

Нагадаємо, що форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України визначена наказом ДПА України від 12.04.2002 № 173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України» зі змінами та доповненнями. Згідно з п. 2 цього наказу довідку видає державна податкова інспекція за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи або надсилання листа через Електронний кабінет. Звернення щодо отримання Довідки може бути подано особисто заявником, уповноваженою на це особою або надіслано поштою. Довідка видається для підтвердження, що особа є платником податків в Україні і є резидентом України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування між Україною і іншою країною та діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.

Кожний громадянин України має право взяти таку довідку, яка дозволяє звільняти (зменшувати) від оподаткування його доходи, отримані в іноземній державі, з якою Україна уклала двосторонні договори про уникнення подвійного оподаткування. На сьогоднішній день є чинними міжнародні договори про уникнення подвійного оподаткування між Україною та 75 країнами світу.

 

Сплатити податок на майно фізичні особи можуть через сервіс «Електронний кабінет»

Звертаємо увагу, що на сьогодні ДФС запроваджено низку електронних сервісів, зокрема, щодо можливості сплати податку на майно з фізичних осіб (податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок та плата за землю) засобами «Електронного кабінету».

Для можливості користування «Електронним кабінетом» платникам податків необхідно отримати особисті ключі електронного цифрового підпису.

Також за допомогою «Електронного кабінету» платники податків – фізичні особи мають можливість перегляду даних, зокрема, щодо:

об’єктів оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі);

сформованих податкових повідомлень-рішень та необхідних платіжних реквізитів органів місцевого самоврядування для сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;

розрахунків сум податкових зобов’язань по таких податках;

стану розрахунків з бюджетом.

Одночасно зазначаємо, що при використанні «Електронного кабінету» платники податків матимуть змогу заощадити свої кошти та час, сплатити зазначені податки в будь-який зручний, у т.ч. неробочий час. Це також позбавляє необхідності відвідувати центри обслуговування платників, банківські установи, тощо.

 

Форма для подання «уточнюючої» декларації з податку на нерухомість

Дердавнафіскальна служба України нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 15.11.2018 №897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.12.2018 за № 1473/32925, затверджено нову форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Наказ набрав чинності 18.01.2019.

Водночас, зважаючи на норми п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України, до 01.01.2020 платники податку не обмежені в поданні податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за старою формою, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.04.2015 за №479/26924.

 

Змінено порядок обов’язкового продажу частини надходжень в іноземній валюті

ДФС повідомляє, що 20 червня 2019 року набрала чинності постанова Правління Національного банку України від 18 червня 2019 року №78 «Про внесення зміни до Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті.

Постановою №78 виключено розділ ІІІ Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 02 січня 2019 року №5, щодо обов’язкового продажу частини надходжень в іноземній валюті.

Починаючи з 20 червня 2019 року не підлягають обов’язковому продажу на валютному ринку України банкам та/або Національному банку 30% надходжень в іноземній валюті:

1) із-за кордону на користь юридичних осіб – резидентів, які не є банками, фізичних осіб – підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), а також на рахунки, відкриті в банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи;

2) на території України з поточних рахунків юридичних осіб – нерезидентів (крім інвестиційних рахунків) на користь юридичних осіб – резидентів, які не є банками, фізичних осіб – підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), а також на рахунки, відкриті в банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи.

 

Податковий календар на липень 2019 року

02.07.2019

Фахівці Тлумацької ДПІ Тисменицького управління ГУ ДФС в Івано-Франківській області інформують платників, що

Вівторок, 9 липня 2019.

Останній день подання:

- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за червень (форма № 1-РС);

- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за червень (форма № 2-РС);

- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за червень (форма № 3-РС);

- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за червень (форма № 1-ОА);

- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за червень (форма № 1-ОТ).

Понеділок, 15 липня 2019.

Останній день подання:

- звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за червень (форма № ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку; довідки про використані розрахункові книжки за червень.

Пʼятниця, 19 липня 2019.

Останній день сплати:

- ЄСВ фізичними особами — підприємцями, в тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування та особами, які провадять незалежну професійну діяльність і членами фермерського господарства за IІ квартал;

- авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб, що здійснюються фізичними особами — підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування;

- авансового внеску з єдиного податку на липень платниками першої та другої груп.

Понеділок, 22 липня 2019.

Останній день подання:

- податкової декларації з ПДВ за червень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;

- декларації акцизного податку за червень;

- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (форма № Д4 (місячна)) роботодавцями за червень;

- податкової декларації з рентної плати:

- з розрахунком рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за червень;

- з розрахунком рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за червень;

- з розрахунком рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за червень;

- з розрахунком рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за червень;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень у разі не подання податкової декларації за 2019 рік.

Останній день сплати:

- ЄСВ роботодавцями за червень (крім гірничих підприємств).

Понеділок, 29 липня 2019.

Останній день сплати:

- ЄСВ гірничими підприємствами за червень;

- авансового внеску за ІІ квартал податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки юридичними особами;

- авансового внеску з транспортного податку за II квартал юридичними особами.

Вівторок, 30 липня 2019.

Останній день сплати:

- ПДВ за червень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю

- акцизного податку за червень

- ПДФО з нарахованого, але не виплаченого доходу за червень

- ПДФО із загальної суми процентів, нарахованих за червень на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки

- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за червень

- рентної плати за:

- користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за червень;

- користування радіочастотним ресурсом України за червень;

- транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України за червень;

- транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за червень;

- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень;

- єдиного податку за ІІ квартал платниками четвертої групи;

Середа, 31 липня 2019

Останній день сплати:

- податкових зобов’язань, зазначених у податковій декларації про майновий стан і доходи, поданої за результатами 2018 р. громадянами та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

 

Скасовано штрафні санкції у сфері обігу готівки

02.07.2019

23 червня 2019 року набрав чинності Указ Президента України від 20.06.2019 р. № 418/2019, яким скасовано Указ від 12.06.95 р. № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

Відповідно до Указу № 436/95 застосовувалися фінансові санкції у вигляді штрафу у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, які встановлюються Національним банком України.

Указом Президента України від 20.06.2019 р. № 418/2019 відмінено штрафні санкції за:

-перевищеннявстановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день;

-неоприбуткування(неповне та/або несвоєчасне оприбуткування) у касах готівки- у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми;

-витрачанняготівки з виручки від реалізації продукції (робіт, послуг) та інших касових надходжень (крім коштів, отриманих із кас установ банків) на виплати, що пов'язані з оплатою праці, за наявності податкової заборгованості - в розмірі здійснених виплат;

-перевищеннявстановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів - у розмірі 25 % виданих під звіт сум;

-проведенняготівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів,- у розмірі сплачених коштів;

-використання одержаних в установі банку готівкових коштів не за цільовим призначенням - у розмірі витраченої готівки.

Фіскальна служба роз’яснила особливості видачі довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету

02.07.2019

 Державною фіскальною службою  України  листом  від 18.06.2019 № 19253/7/99-99-17-02-17 роз’яснено Порядок надання  територіальними  органами  ДФС   адміністративних послуг  платникам податків, зокрема  механізм  видачі   довідок  про відсутність заборгованості  з платежів  до бюджету, що контролюються  органами  державної   фіскальної служби.  

Так, відповідно  до статті 3 Закону  України  від 06.09.2012 року №5203-VI «Про адміністративні  послуги» довідка  про відсутність  заборгованості  з платежів, контроль за справлянням  яких  покладено   на контролюючі  органи,  яка посвідчує факт  відсутності  у платника  такої заборгованості прирівнюється  до адміністративної послуги.

Статтею 15 Податкового  кодексу України визначено, що платниками  податків визнаються  фізичні особи, юридичні особи та їх відокремлені підрозділи (філії, представництва), які мають, одержують (передають)  об’єкти  оподаткування  або провадять діяльність (операції), що є об’єктом  оподаткування  і на яких  покладено обов’язок із сплати податків та зборів згідно з Податковим кодексом.  

Враховуючи викладене та пункт  5 Порядку  надання  довідки  про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, ДФС України звернула увагу , що довідка про відсутність  заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи видається у разі відсутності податкового боргу, або  недоїмки зі сплати єдиного внеску, або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), як у самої юридичної особи так і філій (відокремлених підрозділів) юридичної особи.

Нагадаємо, що статтею 95 Цивільного кодексу України визначено, що філією  є відокремлений підрозділ  юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням  та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи. Філії та представництва не є юридичними особами.

 

ПОДАТКОВЕ ЗАКОНОДАВСТВО

Надаєте послуги з обробки землі – задекларуйте свої доходи

02.07.2019

Звертаємо увагу громадян, які мають у власному користуванні техніку, та надають послуги іншим особам у вигляді обробки землі за певну плату. Якщо громадянин, який надає послуги з обробки землі, не є фізичною особою - підприємцем, він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок з таких доходів. Доходи від обробки землі оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовим збором 1,5 відсотка.

Якщо такі послуги надаються у поточному році, то отриманий дохід підлягає декларуванню у наступному 2020 році.

До відома. Податкова декларація про майновий стан і доходи такими платниками податку на доходи фізичних осіб подається до 1 травня року, що настає за звітним. Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

 

Фізична особа, яка одночасно з доходами у вигляді пенсії отримує доходи у вигляді заробітної плати, може застосовувати соціальну пільгу

02.07.2019

Фізична особа, яка одночасно з доходами у вигляді пенсії з Пенсійного фонду України отримує доходи у вигляді заробітної плати, має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги за умови дотримання вимог п.п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України та подання роботодавцю заяви про застосування пільги.         

     Платники податків, які мають право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги, та розміри податкових соціальних пільг визначені у п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

   Податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати) (п.п. 169.2.1 п. 169.2 ст. 169 ПКУ).

     Платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги (п.п. 169.2.2 п. 169.2 ст. 169 ПКУ).

     Разом з цим, згідно з п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ податкова соціальна пільга не може бути застосована до:

     доходів платника податку, інших ніж заробітна плата;

     заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету;

     доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно –довідковий ресурс (категорія 103.08.01).

 

 

З  2 травня 2019 року запрацювали нові рахунки для сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ)

Про це повідомляє Тисменицьке  управління  ГУ ДФС в Івано-Франківській області

"З 2 травня 2019 року вступили у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС"

Додаток

 

 

 

Дохід з іноземних джерел необхідно задекларувати

 

Відповідно до п.п.14.1.55 п.14.1 ст.14 ПКУ до доходу, отриманому з джерел за межами України, відносять будь-який дохід, отриманий резидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності за межами митної території України, включаючи проценти, дивіденди, роялті та будь-які інші види пасивних доходів, спадщину, подарунки, виграші, призи, доходи від виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими та трудовими договорами, від надання резидентам в оренду (користування) майна, розташованого за межами України, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих за межами України портів, доходи від продажу майна, розташованого за межами України, дохід від відчуження інвестиційних активів, у тому числі корпоративних прав, цінних паперів тощо; інші доходи від будь-яких видів діяльності за межами митної території України або територій, непідконтрольних контролюючим органам.

 

  Отже, якщо джерело виплати доходів є іноземним, суму такого доходу слід включити до річного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб– отримувача, який у такому випадку зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи – це визначено п.п.170.11.1 п.170.11 ст.170 ПКУ.

 

 Такий дохід оподатковуватиметьсяподатком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

 

 Річна податкова декларація про майновий стан і доходи, одержані протягом 2018 року, подається до територіального органу фіскальної служби за місцем прописки до 1 травня 2019 року.

 

 Звертаємо увагу, що відповідно до абз.1 п.п.170.11.2 п.170.11 ст.170 ПКУ платник податку має право зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, за нормами міжнародних договорів, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України. Платник податку має визначити суму такого зменшення за зазначеними підставами в річній податковій декларації. Проте таке зменшенняє можливим  лише за умови отримання від уповноваженого державного органу країни іноземної юрисдикції, в якій одержано дохід, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Довідка повинна бути належним чином легалізована, якщо іншого не передбачено чинними міжнародними договорами України.

 

 

 

 

 

Адвокати, внесені до реєстру, зобов’язані стати на облік в органах ДФС

 

 Згідно із Законом України від 05.07.2012 № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», адвокатська діяльність може здійснюватися, зокрема, фізичною особою індивідуально. Інформація про організаційну форму адвокатської діяльності вноситься до Єдиного реєстру адвокатів України, ведення якого забезпечується Радою адвокатів України, - інформують в ГУ ДФС у Волинській області.

 

 Відповідно до підпункту 14.1.226 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України адвокат, який здійснює адвокатську діяльність - є самозайнятою особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

 

 Відповідно до статті 65 Податкового кодексу, адвокат після отримання свідоцтва повинен стати на облік в територіальних органах державної фіскальної служби за місцем свого проживання протягом календарних 10 днів.

 

 Для цього необхідно подати до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації:

 

 - заяву за формою 5-ОПП, із зазначенням КВЕДу діяльності;

 

 - копії паспорту та ідентифікаційного коду;

 

 - копія свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю.

 

 Оподаткування доходів самозайнятих осіб регулюється статтею 178 Податкового кодексу, відповідно до якого самозайнята особа є:

 

 - платником податку на доходи за ставкою, передбаченою пунктом 167.1 статті 167 Податкового кодексу, і на даний час становить 18% від бази оподаткування - різниці між отриманим доходом та документально підтвердженими понесеними витратами;

 

 - платником військового збору за ставкою 1,5 % від бази оподаткування;

 

 - платником єдиного соціального внеску за ставкою, передбаченою ч. 5 ст. 8 Закону України "Про збір та облік єдиного соціального внеску", яка на даний час складає 22% і не може бути меншою за мінімальний страховий внесок.

 

 Відповідно до пункту 178.6 статті 178 Податкового кодексу, самозайняті особи зобов'язані вести облік доходів і витрат своєї діяльності. Форму такого обліку та порядок його ведення визначено Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 N 481.

 

 Звітнім періодом для самозайнятих осіб, які провадить незалежну професійну діяльність є календарний рік. Відповідно до чинного законодавства самозайняті особи зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та звіт щодо сум нарахованого ЄСВ. Строк подання – до 1 травня року, наступного за звітній періодом.

 

 Підпунктом 3 пункту 6.7 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (зі змінами) встановлено, якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та при цьому така особа здійснює незалежну професійну діяльність, така фізична особа обліковується в контролюючих органах як фізична особа - підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.

 

 В зв’язку з цим,  звертаємо увагу осіб, які здійснюють адвокатську діяльність і обліковуються лише як фізична особа - підприємець про необхідність подати до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву за формою № 5-ОПП з позначкою «Зміни» та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. Зазначену заяву можна подати особисто, надіслати рекомендованим листом з описом вкладення або через уповноважену особу.

 

 Крім цього нагадують, якщо адвокат, який здійснює діяльність індивідуально не став на облік в органах фіскальної служби до нього буде застосований штраф та донараховано суми податків і зборів. Також необхідно пам’ятати, що зобов'язання із сплати ПДФО, військового збору та ЄСВ виникають не з моменту поставлення на облік, а з моменту отримання свідоцтва.




.

Електронна пошта

vptlum@ukr.net

 

23803078@mail.gov.ua

 

 

Опитування експортерів щодо подальшої лібералізації валютного законодавства
 
21 листопада День Гідності та Свободи
«Реформа системи інтернатів. «Чому я тут?» Чому 100 тисяч дітей знаходить в інтернатах. 92% з них мають батьків»
Я маю право
Про забезпечення функціонування української мови як державної
Єдиний голос - комунікаційна платформа
Інформаційна кампанія "Герої наших сердець"
Рада регіонального розвитку
Анонс

.

Оперативна інформація з питань цивільного захисту та дій у надзвичайних ситуаціях

 

Статистика сайту

MyCounter - счётчик и статистика


.

Розробник: ЗАТ "Софтлайн" © Веб-портал органів державної влади та органів місцевого самоврядування Івано-Франківської області